maandag 1 juli 2013

Huis


Wat is huis?

Het is spannend om een huis te verzinnen. Want wat ik verzonnen heb en daarna aangepast en daarna veranderd, hoe is dat als het uiteindelijk is uitgevoerd, gematerialiseerd, realiteit geworden?

Huis is een plek waar je graag wil zijn, huis is een plek waar je al je belangstellingen vorm kunt geven. Huis is waar er plek voor je is, ruimte om te zijn wie je bent.

Spannend!  Gaat dit huis worden wat ik ervoor gedroomd heb? Gaat het ons allemaal de ruimte bieden om te zijn wie we willen zijn? Voor als we alleen willen zijn, voor als we elkaar willen opzoeken?

Vinden we er allemaal een plek waar we onszelf kunnen zijn?

Ik liep door dit huis, in mijn dromen en gedachten. Met  mijn petten op, de ene pet als moeder, de andere pet als huisvrouw, de volgende als kunstenaar en weer een andere als Frans en Jochem en Pepijn en Berend. Dat is moeilijk, iemand anders zijn. Want weet ik wat ze echt verlangen en nodig hebben?

Dus krijgen ze ruimte, meer dan voorheen, vrij blanco, ze kunnen het zelf nog vormen. 

Huis, gedroomde ruimte die werkelijkheid gaat worden, ik kijk uit naar de wisselwerking met dit nieuwe huis, dat wij vorm geven en dat ons misschien zal vormen.






Geen opmerkingen:

Een reactie posten